Tilbake til Pirigov Hospital

Da er dagen kommet for å igjen møte mine helter fra i fjor. Kjenner det i magen. Matlysten er ikke der og jeg kjenner på en blandet følelse av spenning og litt frykt. Hva blir dommen….

Skulle være på sykehuset til kl. 09.30, så vi hadde taxi her til rett tid. Ble satt av utenfor porten, for taxisjåføren hadde ikke tillatelse til å kjøre helt inn. Da var gode råd dyre… Hvor er Anastasia??? Men med hjelpsomme vakter og ei dame som stod i porten, fikk vi tak i Anastasia, så hun kom med bekreftelse til oss.

Vi ble da loset gjennom en annen del av sykehuset, som jeg ikke hadde vært før, helt til vi kom til et stort venterom. Der kjente jeg meg igjen og derifra så vi til avdelingen jeg lå på i fjor.

Anastasia ordnet som vanlig med alt av papirarbeid og ikke lenge etter at vi kom inn, ble jeg hentet til MR. Rita, Fridny og Eirik satt igjen i hallen til jeg ble ferdig. Da ble det tilbake til hotellet før vi skal være tilbake på sykehuset igjen til kl 15.00,

Litt før kl 15.00, var vi tilbake til sykehuset , og da var det ikke bare meg som var spent, men også de 3 som var med meg.

Det var svært rørende å være tilbake på stedet der jeg tilbragte 1 mnd under behandlingen i fjor.

Tilbake til kjente trakter. Nå må jeg også ha på meg “utstyret” 😉

Det var fantastisk å møte “englene” her. Fikk et kort møte med Anna og noen av de andre. Dr. Federenko var som vanlig blid og trivelig og virket som han var veldig oppglødd og fornøyd på mine vegne.

Da var tiden inne og jeg skulle få høre hva MR bildene sa. Litt nervøs, men mest spent fulgte jeg etter Dr Federenko inn på rommet. Rita, Eirik og Fridny fulgte etter. De ville også høre hva som ble sagt.

Bildene viste ingen forandringer i lesjoner og ingen aktive, og det er bra. DVS. MS ER STOPPET 🙂 JIPPI 😉 Min EDSS hadde gått ned fra 3,5 til 1,5, der 0 er type frisk.

Hadde med noen spørsmål som Federenko gladelig svarte på. Alt var bra.

En lykkelig gjenforening med to av mine helter. Anastasia og Dr. Federenko

 

Det ble mange klemmer og lykkeønskninger når jeg dro derifra. De syntes det var veldig godt å se hvor fin form jeg er i. Er så takknemlig for å ha fått mulighet til å ta denne behandlingen og alle på sykehuset her er bare helt fantastiske. Synd de ikke har et slikt tilbud i Norge.

 

 

 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg