Dagen derpå

Tirsdagen startet rolig. Tankene gikk til gårsdagen. Tenk at jeg har fått møte Anastasia og Dr. Fedorenko igjen. Mange tanker går gjennom hodet der jeg sitter på rommet,  klar til å gå til frokost. I fjor på denne tida, var jeg så absolutt ikke i like bra form som nå, selv om jeg ikke er helt 100% frisk nå heller, men adskillig bedre. Når jeg tenker på hva jeg gikk igjennom i fjor blir jeg litt rørt og veldig takknemlig.

I dag er det ingen store planer. Møter Eirik og Fridny til frokost, og prøver å planlegge resten av dagen. Rita har frisørtime rett etter frokosten og Aleksei skal komme i 2 tiden, for en ny runde sightseeing.

Etter frokost ble det litt trening på hotellet. Eirik å Fridny hadde vært der før, og mente jeg også måtte prøve meg. Som sagt så gjort. Gikk faktisk veldig bra👍👏

Aleksei ble forsinket, så vi fant ut at det ble bare hastverk å bruke han, for Eirik og Fridny hadde tenkt seg på show på kvelden, og da ble det ikke mange timer med han. Vi prøvde oss heller på Metrobanen.

Hjelpsomme folk på hotellet ringet inn der vi skulle gå av 😉

Jeg hadde lyst til å se Europas høyeste utkikkstårn,  hele 89 etg fra bakken.

Metro banen er et ypperlig transportmiddel for de som har friske ben. Nå hadde jeg pushet meg på søndag og var litt redd for at den dagen fortsatt satt i kroppen, men med rolig gange gikk det overraskende bra. Å for en flott bane.

Vi måtte skifte tog ved den røde plass for å komme til tårnet. Vi rota litt for å finne det rette tårnet,  men fikk da se noen fantastiske byggverk i samme slengen.

Evolution sett fra bakke nivå.

Litt kø for å komme seg opp var det, men det gikk raskt. Oppe var det en helt overdådig utsikt. Vi så Moskva fra alle kanter.

her er husene Evolution t.v. og Empire

Her ser vi det største og et av de eldste universitet i Moskva, statsuniversitetet. Her går ikke mindre enn 100 000 studenter.

Bildet her er tatt fra internett for å vise den mer nøyaktige størrelsen.

 

Gratis is fikk vi også😁👍 noe Eirik, Fridny og jeg benyttet oss grådig av. Rita tok bare 1…

Vegg i vegg med tårnet, var det et kjøpesenter, å jeg så iver i øynene på både Rita og Fridny…..

Men det ble bare med vindus titting. Vi tok oss en matbit der, før Eirik og Fridny måtte springe til showet. Jeg og Rita skulle finne en butikk som selger fiskeutstyr, men den gang ei. Ikke en eneste butikk på hele det store senteret, hadde fiskeutstyr, så vi dro tilbake med uforrettet sak. Vi tenkte å ta en taxi tilbake til hotellet, men det var så vanskelig pga språkproblemer, at vi fant ut at vi skulle prøve Metro banen tilbake også. Vi hoppet på og klarte det kunststykke å hoppe av på feil holdeplass. Å hjelpe oss. Hva gjør vi nå. Med språkproblemer og dårlig på å lese Russisk, var dette en utfordring. Det er bare et fåtall russere som snakker engelsk også…

Jeg fikk tak i en vakt (som snakket litt engelsk) som skånsomt fortalte at vi hadde gått av på feil stasjon… men villig loset oss til rette. Da gikk resten som en lek. Vi har ved flere anledninger fått erfare at russere er meget hjelpsomme tross språkproblemer 🙂

Statue ved inngangen til Izmaylovo Metrobane.

Vel framme i Izmaylovo 🙂 Fornøyd at jeg har klart å ta banen fram og tilbake. I dag har jeg faktisk gått over 12000 skritt også.

Jeg er helt overveldet over hvor mye jeg har klart å gå disse dagene. Viser at formen er på vei oppover 🙂

Rita måtte selvfølgelig ta en runde til på shoppingsenteret ved hotellet før vi gikk på rommet, så det ble en pust i bakken mens jeg ventet på henne.

Dagen i dag ble også innholdsrik med masse opplevelser og mestring. Måtte det bare fortsette 😉

I morgen er det hjemreise.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg