Da er vi tilbake i Moskva igjen

Den 18 mai var dagen vi vendte tilbake til der det hele startet i fjor. Denne gangen med litt andre forutsetninger, og flere i reisefølge. Min bror Eirik og hans kone Fridny var med oss.

Det var både forventninger og spenning i lufta, da vi startet reisen østover. Litt lite tid på Gardemoen gjorde at vi måtte gå i raskt tempo, men heldigvis hadde jeg assistanse. Når vi kom til gaten stod det. Gate Closing…

Men vel ombord i flyet var vi klare til å ta fatt på den siste etappen.

Vel fremme ble vi møtt av en sjåfør fra sykehuset som kjørte oss til hotellet. Det var en rar følelse å se hotellet igjen. Nå med andre forventninger og en smule spenning i lufta.

Søndag ble det guide tur med Aleksei, å så artig det var å se han igjen. Jeg hoppet et år tilbake i tid med en gang. Det eneste som var forskjellen, var formen min. 😉

Eirik, Fridny og Rita ville jo selvfølgelig se den røde plass. Rita så jo bare den ene enden av den i fjor. Når vi kom dit, var den stengt ( selvfølgelig), men vi tok en runde inn i Kremlin. Der fikk vi en opplevelse etter den andre, og jeg var veldig spent på hvordan det skulle gå med meg. Har jo aldri eller ihvertfall er det lenge siden jeg har vært i så mye aktivitet.

Her er jeg i klokketårnet med Assumption Cathedral i bakgrunnen. Å her et bilde av klokketårnet. Vi gikk ikke helt opp, men til rett over den andre rad med klokker. Det ble mange fine inntrykk på runden rundt Kreml. Vi fikk se blant annet Tsarens klokke og Napoleons kanoner.

Tsarens klokke veier 202 tonn, og Napoleons kanoner hadde en verdi lik en landsby med innbyggerne.

kart over Kreml

Det ble mye gåing denne dagen og jeg var veldig overrasket over hvor fint det egentlig gikk med meg.

Aleksei viste oss en ny restaurant ikke langt fra den røde plass. Litt mat må vi jo også ha.

Fridny hadde et stort ønske om å se en ballett når hun for en gangs skyld var i Russland. Aleksei var på pletten og fant ut at Nøtteknekkeren gikk inne i Kreml på søndags kvelden. Da var det bare å hive seg rundt å kjøpe billetter. Aleksei var hjelpsom der også.

Her sitter vi klare til å se balletten.

Hele kvelden ble avsluttet med en liten tur inne i verdens eldste kjøpesenter.

Tilbake på hotellet kl. 22.30, en sliten men meget fornøyd mann som har vært på farten i 12,5 timer og gått ikke mindre enn 15 000 skritt……

I morgen venter sykehuset…..

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg