Siste dag i Moskva for denne gang

Da har vi kommet til hjemreisedagen og jeg tenker på alt jeg har fått oppleve. Tenke seg at den 25. Mai er det faktisk 1 år siden jeg ble lagt inn på sykehuset for oppstart på behandling.

Første dagen var et maratonløp med hele 15000 skritt og mange inntrykk. Da var vi på Den røde plass

Her er jeg med min gode venn Aleksei (som guidet oss gjennom Kreml og Den røde plass) i “lysgata” med Den røde plass i bakgrunnen.

 

4 glade turister som står på midtpunktet – The center of Moscow. Alle veger i Moskva går fra dette punktet.

Vi var også innom Kreml og gikk opp de 124 trappetrinn opp i klokketårnet.

 

Klokketårnet

Vi gikk opp til platået over den 2 rekken med klokker

 

Fin utsikt fra klokketårnet og utover Kreml

Det var en tung men fantastisk dag. Det hele endte med en ballett – Nøtteknekkeren. Det er vel bare rett og rimelig å ta med seg en ballettforestilling når man er i ballettens rike, Russland 😉

Nå sitter jeg å venter på at klokka skal bli så mye at taxi kommer og henter oss. Men et lite besøk inne i Izmaylovo marked må jeg jo prøve.

Kjenner føttene er tunge i dag, så inn til lille kreml (et stort marked bak hotellet) blir det ikke.

går rolig tilbake til hotellet. Har sjekket ut men skal ta en liten matbit med Eirik og Fridny før vi drar til flyplassen.

Noen bilder fra hotellet hører også med

lobby med resepsjon og heisvakt

 

Lobbybaren, der du får kjøpt litt drikke og noen småretter og småkaker. 

 

Turen ut til flyplassen tok nesten 2 timer pga all trafikken. Jeg og Rita klarte det kunst stykke å gå til feil gate. Det var ikke godt til min kropp kjente jeg. Med tung hånd bagasje gikk vi dobbelt så langt som vi egentlig hadde trengt. Lite tid hadde vi også. Men kom da oss endelig ombord på flyet og Moskva blir historie igjen.

Denne gangen er jeg ikke alene når jeg skal dra hjem, og i atskillig bedre form. Men Moskva og Pirigov Hospital har endret mitt liv. Nå ser jeg en ny og bedre fremtid i møte.

En ting som henger på sykehuset, blir mitt nye motto:

It’s a new dawn

It’s a new day

It’s a new life for me

Da sier jeg takk til Dr. Fedorenko og Pirigov Hospital og vender nesen hjemover igjen med tanke på at det blir kanskje ikke siste gangen jeg kommer hit.

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg