Snart jul

Hei hei.

Nå har det vært stille en stund fra meg. Ikke noe galt, men bare mange baller i luften (å det er jo bra)

Formen er fortsatt stigende og jeg trener jevnt og trutt på Push treningssenter og til fysio. Der er jeg to ganger i uken og ser framgang. Kroppen ser ut til å respondere godt på trening og det blir spennende å se i tiden framover  når jeg skal  øke litt på treningsmengden.

6 måneders dag har jeg også hatt. I dag er det faktisk 196 dager siden jeg fikk mine stamceller tilbake (ble født på ny) og snart 6 måneder siden jeg kom hjem. Tiden har gått fort og kjenner framgang fra uke til uke.

Prøver å gå turer så ofte jeg kan, men føret og været har vært en stopper enkelte dager. Tar ikke sjansen på å gå på glattisen så mye.

Snø har vi hatt en del av i den siste tiden og jeg klarer faktisk å måke hele gårdplassen uten stans 🙂

Litt bowlingtrening blir det også innimellom. Prøver å få litt stabilitet både i balanse og kast.

Noen serier blir faktisk ganske bra 😉

Håret vokser raskt og jaggu ble det krøller også.

Ellers har det blitt stilt i bakken, så nå er det levelig for meg også. Føler med de som sliter ennå med gravemaskiner og bråk lengre opp i gata.

I går så vi et webinar med Dr. Federenko ang behandlingen AHSCT i Moskva. Det var en god beskrivelse av behandlingen og noen minner fra tiden i Moskva dukket opp.  Det er godt å tenke tilbake på tiden der og det samholdet vi hadde. Har fortsatt god kontakt med mange av de som tok samme behandling.

Nevrolog timen den 21 desember, ble utsatt til over nyttår. Vurdere å droppe denne og heller dra til Moskva i løpet av 2019 for MR og etterkontroll. Føler faktisk at det er tryggere siden de tross alt vet hva denne behandlingen går ut på. Noe de norske nevrologene ikke har kompetanse på.

Nå gleder vi oss til jul og ser fram til et godt nytt år der MS’n forhåpentligvis har stoppet.

Da ønsker jeg alle lesere en riktig god og fin julefeiring.

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg